Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van rob jansen

rob jansen

webmaster

Personalia

Leeftijd
72 jaar

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Gezien de reorganisatie, zeg maar schrappen van de afdeling communicatie, alsmede een teruglopende markt t.a.v. tijdschriften ben ik 'boventallig' geworden. Momenteel nog zoekende tot aan mijn pensioen voor een leuke, inspirerende job.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

LinkedIn profiel: https://www.linkedin.com/profile/view?id=98423788&trk=spm_pic

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Marketing & Communicatie
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • In overleg

Werkervaring

1 mei 1973 tot heden:

Aldipress bv
Webmaster (2008 – 2013)
Verantwoordelijk voor het nieuws t.b.v. Retailwebportal, intermediair tussen externe callcenter en Aldipress (tot en met nov.2012), Corporate site, digitale communicatie, emailing.
o Tijdig en correct voorzien van nieuws t.b.v. retailwebportal o.b.v. beschikbare gegevens.
o Nabesteltool: initiëren en aanleggen categorieën: (agenda’s / vakantieboeken / verzamelprojecten / ...).
o Cover: verantwoordelijk voor cover beheer tbv portal
o Verantwoordelijk voor correcte borging van portal –afnemers binnen SAP t.b.v. doorbelasten van kosten.
o Medeverantwoordelijk voor koppeling van de juiste rol in SAP.
o Intermediair voor het externe callcenter t.a.v. wijzigingen in portal / artikel informatie / uitzet informatie.
o Verbeter voorstellen voor portal / informatie voorziening.
o Key-user voor sap in relatie met portal.
o Schrijven handleiding t.b.v. intern en extern, opstellen Tips&Trucs tbv promotie Retail Webportal
o Digitale communicatie: Sharepoint / corporate site / retail portal / emailing


Aldipress bv
Supervisor Retail Contact Center (1996 – 2008)
Verantwoordelijk voor de operationele aansturing, alsmede instrueren en opleiden van medewerkers en deelnemen en voorzitten van overleg en werkgroepen.
o Aansturen medewerkers door meten van kwaliteit en kwantiteit van de uitvoering van de dagelijkse werkzaamheden d.m.v. controle en coordinatie medewerkers.
o Gelijkmatige taakverdeling naar gelang capaciteit medewerkers.
o Direct leiding geven aan 15 FTE.
o Beoordeling profiel / cv’s nieuwe en tijdelijke medewerkers.
o Realisering van effectieve en efficiënte afdeling, verzorgen van planningen, rapportages, analyses.
o Functionering- en beoordelingsgesprekken met medewerkers en 1ste medewerkers
o Ziet toe op een doelgerichte voortgang van de werkzaamheden en een optimale kwaliteit van mensen en middelen
o Initieert en verzorgt werkinstructies, ondersteunende documentatie en verzorgt opleidingen.
o Key-user voor SAP: voorstellen doen ter verbetering van processen, testen van programmatuur en inbedding binnen de afdeling.
o Signaleert problemen, risico’s in de in- en externe omgeving, knelpunten in werkprocessen en het geven van voorstellen tot verbetering cq aanpassing.
o Uitgebreide betrokkenheid bij invulling en uitvoering van gehanteerde tactisch beleid.

Aldipress bv
Hoofd Logistieke Service Afdeling (1991 – 1996)
Verantwoordelijk voor de operationele aansturing en behalen van deadlines en telefonische contacten omtrent logistieke vragen / problemen.
o Opzetten infrastructuur voor deze nieuwe afdeling vanuit taken van de afdelingen Administratie en Verkoop Binnendienst
o Verantwoordelijk voor correcte en juiste uitvoering van de taken binnen de Logistieke Service Afdeling.
o Verantwoordelijk voor behalen deadlines t.a.v. data-entry.
o Direct leiding geven aan 11 FTE.
o Verzorgen van kwartaalcijfers omtrent gerealiseerde taken / alsmede voorstellen tot verbetering, efficiëntere processen.
o Key-user voor initiëring en testen SAP
o Laatste taak: afbouwen van taken / processen van de afdeling in verband met verdergaande centralisatie; afbouwen medewerkers bestand.


Aldipress bv
Waarnemend hoofd Verkoop Binnendienst (1988 – 1991)
Opdracht: bewaken van de operationele voortgang.
o In verband met komende organisatie – ontwikkelingen en geen invulling van Hoofd gedurende deze periode waarnemend Hoofd.
o Aansturen medewerkers door kwaliteit en kwantiteit van de uitvoering van de dagelijkse werkzaamheden d.m.v. controle en coordinatie medewerkers.
o Gelijkmatige taakverdeling naar gelang capaciteit medewerkers.
o Aansturing van 16 FTE.
o Deelnemen aan verschillende overlegvormen.
o Voorbereiden en aandragen van items voor buitendienst overleg.


Aldipress bv
Eerste medewerker Verkoop Binnendienst (1980 – 1988)
Verantwoordelijk voor de operationele voortgang binnen een cluster.
o Verantwoordelijk voor invoer technische gegevens en bijhouden afnemerbestand.
o Indirecte aansturing van 4 medewerkers.
o Schriftelijke (b.v. vastlegging afspraken, contracten) en telefonische communicatie met afnemers.
o Optimale werkverdeling tussen de medewerkers.
o Realisering van deadlines.
o Zorgdragen voor tijdige jobrotation als back-up.
o Opzetten en initiëren van werkmethodes / procedures.
o Analyseren en kwantificeren en richting geven van de contacten (in-en extern).
o Beoordelen van assortiment mutaties.
o Aanspreekpunt voor leesportefeuille - uitgevers

Aldipress bv
Product Beheerder (1977 – 1980)
Verantwoordelijk voor totale beheer van een productgroep.
o Verzorgen optimale uitzet van producten over de verschillende soorten afnemers o.b.v. afspraken omtrent assortiment.
o Optimalisering van distributiebreedte.
o Realisering van gemaakte afspraken met uitgevers omtrent titels / acties.
o Verslaglegging omtrent uitzet en retour percentage per product / titel.
o Initiëring van nieuwe (uitzet) processen.
o In deze periode verantwoordelijk geweest voor de producten: Pocket Romans, Strips, Specials, Speelgoed.

Aldipress bv
Medewerker in- en verkoop van boeken (1973 – 1977)
Verantwoordelijk voor efficiënte inkoop van boeken alsmede verhoging van omzet d.m.v. verkoopbevorderende acties.
o Efficiënte inkoop van boeken o.b.v. omloopsnelheid; tijdig inspelen op acties / rages.
o Contacten met uitgevers, omtrent titelaanbod / retourregeling / initiëring en realisering van acties; doornemen kwartaal aanbiedingen met uitgevers.
o Rapportages omtrent omzetontwikkeling per uitgever / acties.
o Initiëring van nieuwe (uitzet) processen.
o Initiëren en begeleiden van verkoopbevorderende acties; (gerichte) mailings, inloopavonden, enz.


1973 (2 maanden):
Brinkman & Germeraad
Medewerker postkamer

1971 – 1972:
Dienstplicht

1966 - 1971:
Helders van de Wall
Medewerker archief

Opleidingen

Opleidingen:
o Logistiek Management (1993) ISW diploma: ja
o Nima B (1992) ISW diploma: ja
o Nima A (1991) ISW diploma: ja
o Havo 1984
o Mulo 1966
Cursussen en interne / externe opleidingen:
o Effectief presenteren
o Effectief leiding geven
o Gesprekstraining
o Telefoonvaardigheden
o MicroSoft Office Pakket
o Middle Management V.N.U.
o Marketing
o Verzuim begeleiding
o RSI training voor leidinggevenden
o SAP Sales & Distribution
o Operationeel Middle Management Leergang
o Online usability
o Emailing
o Sharepoint

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

o actief hardlopen / training geven / organisator BTM-Loop / voorzitter loopgroep FRoS
o fotografie
o photoshop
o bijhouden diverse sites

Werkgebied

  • Duiven 10km
Talentcard®